מחויבות חברות ישראליות הפועלות במסגרת TSWG

 

 

רקע

  1.  Technical Support Working Group) TSWG) - הינה מסגרת הפועלת בפנטגון במטרה לממש תוכניות מו"פ, שיזרזו מציאת פתרונות לסיוע ללחימה האמריקאית בטרור העולמי. גוף זה מקיים פעילותו תוך שיתוף פעולה בהיבטי מימון, חלוקת ידע ופיתוח עם מספר מדינות מצומצם, בהן גם ישראל.
  2.  TSWG מכוונת את פעילותה לנושאים כמו: פיתוח אמצעי נגד בתחום האב"כ (אטומי/ביולוגי/כימי), אמצעים נגד מטעני צד, איתור חנ"מ, אבטחת אישים, סיוע טכני לחקירות ולמעבדות זיהוי פלילי ועוד.
  3.  שיתוף הפעולה הישראלי עם TSWG מעוגן בהסכם בין הממשלות וככזה נגזרות ממנו הנחיות ונהלי עבודה מסוימים. הנחיות לתעשיות המעורבות בפרויקטי TSWG
  4. כל סוג חשיפה של מוצר או ידע שמקורם במסגרת שת"פ זה מצריך אישור של הגורמים הרלבנטיים בממשל האמריקאי. לפיכך, נדרשת כל חברה ישראלית, הפועלת/פעלה במסגרת שת"פ ה-TSWG, המעוניינת לשווק/לייצא מוצר/ידע שמפותח/פותח במסגרת ה-TSWG (להלן "מוצר/ידע TSWG) להקפיד ולהתנהל מול אפ"י בהתאם להנחיות הבאות:

 

    • פרסום באינטרנט/אמצעי תקשורת המוניים - על החברה לקבל מאפ"י אישור לפרסום באינטרנט/אמצעי תקשורת המוניים גם עבור מוצר/ידע TSWG בסיווג בלמ"ס שברשותה ואין הם מוחרגים במסגרת הפטור. טרם מהלך זה נדרש מהחברה לקבל אישור ביטחוני על היות הפרסום המבוקש בלתי מסווג.
      במידה והחברה היא חברה מונחית מלמ"ב, שלה ממונה ביטחון, עליה לפנות ליחידה לאבטחת מידע במלמ"ב ולקבל את אישורה לעצם הפרסום כנזכר לעיל. עם קבלת האישור ממלמ"ב על החברה לפנות לתחום קליטה וניתוב באפ"י באמצעות הדואר האלקטרוני, תוך ציון העובדה שהתקבל אישור מלמ"ב לסיווג הפרסום כבלמ"ס, ולקבל, באם יינתן, אישור פרסום באינטרנט/אמצעי תקשורת המוניים שיוחזר אליה ע"י ר' תחום שת"פ בינ"ל באפ"י באמצעות הדואר האלקטרוני. אישור זה יהווה הסכמת אפ"י לפרסום המבוקש, ללא צורך בפנייה נוספת כל שהיא מצד החברה.
      במידה והחברה אינה חברה מונחית מלמ"ב על החברה לפנות לתחום קליטה וניתוב באפ"י ואפ"י יפנה בשמה למלמ"ב. לאחר קבלת עמדת מלמ"ב ר' תחום שת"פ בינ"ל באפ"י ישיב לחברה באמצעות הדואר האלקטרוני האם הפרסום המבוקש הינו בסיווג בלמ"ס והאם קיים אישור פרסום באינטרנט/אמצעי תקשורת המוניים כבקשת החברה. באם יינתן אישור על ידו, יהווה אישור זה הסכמת אפ"י לפרסום המבוקש, ללא צורך בפנייה נוספת כל שהיא מצד החברה.

 

    • הצגה בתערוכה - במקרה שחברה מעוניינת להציג בתערוכה מוצר שפותח/מפותח במסגרת ה-TSWG עליה לפנות לתחום רשיונות יצוא, ולקבל, באם יינתן, אישור עקרוני להצגה בתערוכה. האישור יינתן כמענה לפנייה באמצעות הדואר האלקטרוני. במידה ויתקבל אישור בדואר האלקטרוני כאמור לעיל יתאפשר לחברה להגיש בקשה לרישיון יצוא ביטחוני כמתחייב בחוק. רק עם קבלת רישיון היצוא הביטחוני תוכל החברה לבצע את ההצגה בתערוכה ובהתאם לתנאי רישיון היצוא הביטחוני שהתקבל. על רקע הדחיפות בנושא הצגות בתערוכות נדרשת תשומת לב החברות כי תהליך קבלת אישור אמריקאי עשוי להיות ממושך. על כן על החברות להגיש את בקשותיהן לקבלת אישור עקרוני מבעוד מועד ובטווח הזמן של כשלושה חודשים טרם בקשתן להצגה בתערוכה.

 

    • שיווק מוצר/ידע - על מוצר/ידע TSWG לא חלות תקנות פטור מרישיונות. במקרה שחברה מעוניינת לשווק מוצר/ידע TSWG על החברה להגיש בקשה לרישיון שיווק ביטחוני. המשך הטיפול לקבלת רישיון שיווק ביטחוני ורישיון יצוא ביטחוני יתקיים כרגיל. יודגש, כי אישור אפ"י יינתן בכפוף לאישור אמריקאי, הליך הצפוי להאריך את משך הטיפול כולו. משמעות הנחייה זו היא שגם במקרה שיווק מוצר/ידע TSWG לא מסווג למדינה שנמצאת ברשימת הפטור עבור מוצרי בלמ"ס, עדיין במקרה כזה יוחרג המוצר/הידע מתקנת הפטור.

 

    • מעבר לאמור לעיל, על חברה, הפועלת/פעלה במסגרת שת"פ TSWG ותחת הסכם GTG, לחתום גם על טופס הצהרה המפרט את מחויבותה לדבקות בנהלים ברוח הנזכר לעיל. ההצהרה תידרש מהחברה בשלב החתימה על חוזה ההתקשרות עם משהב"ט

מרכז השירות ליצואן
כתבו אלינו
כתבו אלינו
התקשרו אלינו
התקשרו אלינו
מעונינים בעוד נושאים? מתענינים בעוד נושאים הקשורים לפיקוח על היצוא?
כלל המידע המפורסם באתר זה הינו ברמת בלמ"ס בלבד - אין להעלות לאתר מידע רגיש